La llisa d’El Palmar.

Fa uns dies vaig vore a la televisió, una recepta de cuina nova per a mí, encara que sigur, serà de tradició antiga italiana. Una llisa embolicada en unes herbes i cuinada al forn.

Pasí, ahír de matí, per la peixcateria i vaig vore unes llises d’El Palmar. Boniques. Amb un color i una frescor que fea gust. Samblaven vives.  Em va agradar tant la imatge del peix sobre el gel, que vaig comprar-ne.

Mon pare i jo anavem de matinada al Port de Vaència a peixcar, a la revolta, al malecó, a la xità o el que va quedar en acabant, inclús al Club Nàutic. Peixquera tradicional de canya, la canya valenciana amb el suro, el tascó i el carro de plat; encara que la modernitat va fer substituir les canyes naturals per la fibra de vidre i també de carboni. La qüestió és, que peixcavem, i peixcavem molt. Llises sobre tot. Mon pare deia que es tractava de la peixquera més sportiva que es podia fer, encara que el peix no fóra de primera qualitat, que per menjar, pernil i altres coses, però per peixcar, llisa.

Llisa

Ma mare estava farta de netejar el peix. Escates, brutetat, i pudor que sempre m’agradà. Com olorar la terra rere la plutja, o el romaní fresc.

Vaig posar la llisa neta d’escata, oberta sense la espina amb una poqueta de sal. Li vaig posar per damunt tot el julivert que em varen donar, ben humit i al forn molt calent, sobre una safata. El julivert de damunt es va fer fosc però el que estava en contacte amb el peix, va amollar tot el gustet de l’herva, molt subtil. Llevades les herbes, un poc d’oli cru i pebre negre per damunt per emplatar. Glòria bendita.

Xé, qué bo!

Aquesta entrada ha esta publicada en Gastronomia. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa el teu comentari

