Criteri, o, “A la primera cullerà, mosca…”

Normalment, quan encetem alguna cosa i no ix bé del tot, o el primer que fem és cometre una errada, vulgarment diem: “a la primera cullerà mosca”.

És el que m’ha passat quan he tret el llibre de Joan E. Pellicer, Criteri, Guia Valenciana de la Llengua, de la editorial Enlogística i l’he ensenyat al meu professor. A la solapa interior de la portada hi ha un xicotet text que diu: “Ha segut professor del…”, ell, el meu professor s’ha adonat de seguida de la errada, jo no…

Segut? El que caldrà dir és sigut si volem dir que a algún moment fou professor, i no que estaba asegut a algún lloc, cadira o qualsevol moble.

El llibre és recomanable, però trobe algunes errades més a l’interior, coses que estic convençut que els editors modificaran a les properes edicions.

Aquesta entrada ha esta publicada en Llibres. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa el teu comentari

