Estar malalt.

Sempre vaig pensar que el millor que podem fer per aprendre un idioma, és viure’l el més intensament possible, si cal.

Parlar de malalties pot ser una qüestió del iaios, però també de metges, i una cosa que em sorprén del valencià és que no es queda darere de les últimes innovacions mèdiques, en la qual cosa, podem fer servir el nostre idioma per a parlar de qüestions tècniques i científices com en altres idiomes.

Però al que vaig, aquest matí ha sigut dia de raonar en valencià, i hem parlat, és clar, de llibres, de l’idioma, i de coses més personals, però també del meu estat. Estic malaltet -com diria un xiquet que es posa mollet per la febra-, molt malaltet.

He arribar a ma casa i la meua dona després d’una abraçada, un bes al front, i quatre paraules boniques, i altres no tant, m’ha pres la calentura. 37 i escaig.

Ara en un descans m’he pres més pastilles, pildores y solucions que en tota la meua vida. I es que al departement a on treballe estem tots, tots malats.

El que tinc es la grip, hi ha una passa de virus, i tic sensacions extranyes, com fred i calor, note com si tinguera els ulls ardent, i també la sensació de que es separa la canr de l’os. En fan mal les cames el coll i les pestanyes. note com si la pell suportara la camisa que duc damunt com si fora un segona pell que no arriba a encaixar al meu cos.

De malalties paregudes hi ha moltes. I de vegades en valencià és representen en un mot veritablement bell, com la paiola, pallola o xarampió. M’agrada la paiola, la paraula clar.

Aquesta entrada ha esta publicada en Sense definir.. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa el teu comentari

