El valencià, quina bellesa!

Això he llegit com resposta a un comentari que he fet a la premsa digital a Internet.

El meu comentari fea referència a que s’ens acaba l’any, la felicitat i tot això … i malgrat que és premsa a la que habitualment la gent escriu en castellà, jo ho faig en valencià; menys algunes poques excepcions.

M’ha sorprés “El valencià, quina bellesa!” i he tornat a llegir les meues propies paraules… i recollons,  quina raó té el contestatari… He gaudit veritablement d’allò que jo mateix havia teclejat moments abans, llegint en valencià els meus pensaments.

És cultural, és estètic, és profund, i és, més enllà del que poden dir molts, bellesa en estat líquid… en estat pur, fluïd.

Ens enlaira als homens parlar valencià; és com els pardalets, o com les palometes què revolotegen pel cor, pel cap i als budells.

És bellesa, i m’he adonat en un instant, en un norés però, ha sigut com quan caus a l’aigua, que te banyes tot sentint que el líquid t’envolta, així ha sigut la meua sensació.

Ja he enllestit el meu discurs però, no puc evitar tindre un record, el de mon pare i el de ma mare, parlant entre ells en valencià, quina bellesa.

Aquesta entrada ha esta publicada en Sense definir.. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a El valencià, quina bellesa!

  1. cromapons ha dit:

    Bon dia esbama, agraeixo la seva resposta i si em permet li contest,

    No sap quina alegria m’ha donat la seva resposta, el valencià, jo ja pensaba que ningú la emprava, per a jo una llengua que em reporta a la meva infantessa, estiuejava de petit, a Oliva (la safor), tinc encara vius, famìlia allà. llauraors, gent noble, humild, treballadors de sol a sol, tot un exemple per a mi, sempre els recordaré com artifexs d’uns anys feliços.

    Jo sòc català. de BCN, visc a Menorca de molts d’anys i com pot veure, no se escriure molt be la nostre llengua, ja sap, al nostre temps ens feien alçar el braç i cantar el cara al sol, peró no li vui xerrar de política i si de cultura, aquesta cultura comú, tant antiga i rica, que avui encara ha de donar explicacions de ser com es, dia rere dia, sobretot a les Balears.

    Es per aixó que em va semblar una meravella les seves paraules, que li agraeix i l’anim a continuar escrivint, amb la seguretat que tindrà en jo un admirador i encara que a voltes no poguem coincidir en altres aspectes, li assegur que el respectaré solament pel regal que em fara llegirles.

    El saludo molt atentament i li desig un molt bon any, tant a vosté com als seus.

Deixa el teu comentari

