Diuen que “bien acaba lo que bien empieza…”

No és que m’agaden maça les frases fetes. De tant en tant, convé introduïr-les en la nostra parla per una qüestió cultural i de embelliment de l’idioma però jo no les faig servir. Fuig d’elles.

Però, aleshores per què al títol les gastes?, preguntaràs… Donç perquè és útil per il·lustrar una situació recent.

Hem fet una xerrada sobre la dislèxia a l’Associació Cultural Octubre, en primer lloc perquè és un del objectius que m’he propposat, difondre el coneixement d’aquesta circumstància personal, i també per compromís amb la meua llengua materna, per retornar d’alguna manera l’esforç que altres fan…i perquè vull fer-ho.

La cosa està en que he passat tres o cuatre dies fent la pressentació, llegint i rellegint el text, i trovant a cada volta una errada, coses de la dislèxia, però a la fi arribà el dia.

Nerviós, tremolós, i apretant el cul, vaig llançar-me a parlar davant d’una sala “un soterrani” ple de gent fins la primera filada, eixa que mai no es plena.

Tot va anar correctament, parlà el ponent, i fou una maravella de xerrada, que titolà “Un passeig perla dislèxia“.

La cosa canviá quan darere del café i una fumaeta -els que fumaven- començà la ronda de preguntes i intervenció del públic. Desaparegué la llengua… a on estava el meu esforç,  la meua intenció?, gairebé pesnava més en el valencià que en la dislèxia.

Per concloure vaig tancar l’acte agraint a tots l’asistència i dient, en valencià, que esperava que aquesta no fora l’última… immediantamente vaig pensar: bé, ja hem acabat.

Aquesta entrada ha esta publicada en Questions personals. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa el teu comentari

